13 Nisan 2010 Salı

Doğum Fotoğraflarımız...

 

Fotoğraflara , kitaplara ve teknolojik aletlere oldum olası meraklıyımdır.Fotoğraf çekmekten(çekilmekten değil) çocukluğumdan beri büyük keyif alırım.Yaklaşık 10 yaşında kendime bir tarz bile edindiğim söylenebilir.Eskiden digital makinelerden evvel 36’lık film alıp çeker çeker dururdum ne çıkacağını bilmeden tamamen şansa. Büyüdüm digital makineler çıktı hemen kendime bir tane aldım.Daha sonra daha iyisini buldum onu aldım,almanın hiç sonu olmadığını bile bile.En son aldığım ( şu anda da kullandığım)makinem kompakt bir makine 10,5 mp. Artık bu da kesmiyor beni. 

Hamileliğimde en çok baktığım resimler Doğum Fotoğrafçılığı ile ilgiliydi. Bir çok fotoğraf sanatçısının web sitelerinde çektiği resimleri inceledim. Hiç biri beni Çiseren Korkut’un çektikleri gibi etkilemedi. Hamileliğin getirmiş olduğu inanılmaz hormonlarla ve balık burcu olmamın verdiği inanılmaz sulu gözlülüğümle resmen her gün web sayfasına girip çektiği resimlere bakıp duygulanıp ağlıyordum. Eşimle konuştum doğum fotoğrafları çektirmek istediğimi ve bunun Çiseren hanımın çekmesini istediğimi söyledim,eşimden onayı aldığım gibi telefona sarıldım ve kendisini aradım. Birbirimize çok yakın oturuyorduk ve görüşebileceğimizi söyledi. Kendisiyle görüştüğümüzde benimle aynı yaşlarda çok güzel bir hanım vardı karşımda. İnanılmaz pozitif bir enerji veriyordu. Kahvelerimizi içerken, sanki ilk kez karşılaşıyormuş gibi değilde 40 senelik arkadaşlar gibi  epey uzunca sohbet ettik. Evet fotoğraflarımız kesinlikle Çiseren çekmeliydi ama doğum şeklimiz belli değildi. Oğlum iri bir bebekti,ben normal doğum istiyordum ve oğlumun hesaplanan tarihte gelip gelmeyeceği belli değildi. Çiseren’le doğuma yakın zamanda telefonlaşmak üzere ayrıldık. Yaklaşık 2 ay sonra
Doktorumuzla doğum tarihimizi 22 Ocak olarak belirledik. Çiseren’e tarihi bildirdiğimde o güne çekimi olacağını öğrendim.O da ben de bu çekimi yapmak istiyorduk ama nasıl?


İkimizin aklından geçende aynı olacak ki birbirimize aynı teklifi sunduk. Evet Çiseren önce Bakırköy Acıbadem Hastanesinde bizim doğumumuza girecekti,daha sonra 2.doğumunun çekimleri için koştur koştur Maslak Acıbadem Hastanesine gidecekti ve bizim çekimimizin devamını ertesi gün yapacaktı. İnanılmaz rahatlamıştım. Sağ olsun sabah erkenden bizimle birlikte hastanede idi. Doğuma girdi ve çirkin oğlumun bu güzel karelerini çekti ,ben uyanmadan gitmişti. Ertesi gün dışarıda lapa lapa kar yağarken gene yanımızda,hastane odamızda ki kalabalığa  rağmen büyük sabırla basmaya başladı denklanşöre ve çok güzel resimler çekti.
Fotoğrafa zaten meraklı olan ben daha da merak saldım ve bende gerçekten daha doğru ve güzel resimler çekmeye karar verdim ee tabi bunun için profesyonel bir makine edinmem gerekiyordu. Eşim istediğim makineden daha da üstün bir makine hediye edeceğine söz verdi. Ben de bu işi nasıl öğrenirim diye araştırmaya başladım ve fotoğraf atölyelerinin olduğunu öğrendim. İnşallah makinem geldiğinde güzel fotoğraf çekme tekniklerini öğreneceğim.
Çekeceğim resimlerin hiçbir zaman Çiseren’in çektikleri gibi özel ve güzel olmayacağını biliyorum. Demir’in ilk doğum günün dede bütün sıcaklığı samimiyetiyle yanımızda olacağına  ve o özel anın da muhteşem karelerini yakalayacağına eminim.


3 yorum:

  1. Demir'in doğum günü benim için çok öenmli bir gündü. Çünkü doğum tarihinizi öğrendiğimde başka bir çekimimle çakışmasına çok üzülmüştüm, sonra saatlerin uygun olduğunu fark edince kuş gibi hafiflemiştim =) Demir'in dünyaya tostopalak geldiği anı çekemeseydim çok üzülürdüm, seninde çok üzüleceğini bilmek beni daha da üzecekti. Neyse ki allah önce sana ve oğluşuna sağlıklı bir doğum nasip etti, sonrada bizim bu naçizane lüks isteğimizi kırmamış oldu =)Bu güzel yazın için çok teşekkür ederim. Okurken biraz tatlı yorgunluk çöktü üzerime ama çokça da mutluluk hissettim tıpkı o günkü gibi, sanki tekrar yaşadım =))
    İnşallah daha nice güzel, mutlu günlerinizde sizlere eşlik ederim, mutluluğunuzu paylaşırım.
    Oğluşunuda senide çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. İçimden gelenleri ve yaşadıklarımı hissettiklerimi paylaşmak istedim benim için çok özel anlardı seni tanımakta ayrı bir keyifti ,yanımızda olacağını biliyorum bizde seni çok öpüyoruz yolun düştüğünde mutlaka uğra demir'den canlı kanlı öpücüğünü al:))

    YanıtlaSil
  3. tamam havalar biraz daha ısınsın birlikte gezdireceğiz sözüm var =)

    YanıtlaSil